Klantenbeoordelingen: ⭐⭐⭐⭐⭐ (4,9/5)
Klantenbeoordelingen: ⭐⭐⭐⭐⭐ (4,9/5)

Handige tips & weetjes

Hallo allemaal! 😀

We kregen afgelopen jaar heel veel e-mails met allemaal vragen over voeding, fitness en algemene vragen. Om voor jullie nog sneller een antwoord klaar te hebben (en jullie enige kennis bij te brengen wat betreft fitness & voeding) wij deze pagina opgericht. (25-1-2020)

We zullen proberen wekelijks nieuwe tips/weetjes te posten! Deze tips/weetjes posten wij ook op onze social-media pagina's. Volg ons op Facebook en Instagram om niks te missen! 💪

_______________________________________________________________

(27-1-2020)
Het is weer maandag vandaag. Het begin van de week is altijd moeilijk na een gezellig weekend. Het is weer tijd om aan je sportieve doelstellingen te werken! 💪

Om jullie een beetje opgang te helpen en te motiveren volgen hier een 5-tal tips/weetjes! Doe er je voordeel mee 🙂

1. Sporten is goed voor de geest
Kinderen die naar school wandelen kunnen zich tijdens de les beter concentreren. Ouderen die bewegen hebben een beter geheugen. Sporten zorgt voor extra zuurstof in de hersenen, wat je beschermt tegen geestelijk verval.

2. Muziek is nuttig
Zorg dat je muziek opzet tijdens het sporten. Het motiveert je om het langer vol te houden en maakt dat je intensiever sport. Hoe sneller het ritme, hoe meer passen je bijvoorbeeld per minuut zet.

3. Zout helpt niet tegen kramp
Het is een fabeltje dat kramp wordt veroorzaakt door een zout- of vochttekort. Daar is tot nu toe geen enkel bewijs voor gevonden. Volgens de Zuid-Afrikaanse sportwetenschapper Martin Schwellnus zijn krampen vooral het gevolg van te zware inspanningen.

4. Sporten vermindert een depressie
Bij lichte en matige depressie werkt lichaamsbeweging even efficiënt als antidepressiva en psychotherapie, blijkt uit onderzoek van onder meer het Zweedse Karolinska-Instituut. Voor een goed resultaat is 150 minuten matige lichaamsbeweging of 75 minuten intensief sporten per week noodzakelijk.

5. Je lichaam verbrandt direct vetten
Sommigen denken dat je eerst een half uur moet sporten voor het lichaam overschakelt van suiker- op vetverbranding. Dat is niet zo. Als we rustig sporten, verbranden de spieren veel meer vetten dan suikers. Naarmate we intensiever sporten, neemt de verbranding van suikers toe.

(Bron: Knack.be)

Een super productieve en natuurlijk sportieve week gewenst!


Team SlimSport™